19 شهریور 1396 - 14:43
سفرنامه جزایر قناری

مجمع الجزایر قناری که همچون بهشت زمینی در اقیانوس اطلس قرار دارد، از هفت جزیره تشکیل شده است و جزیی از خاک کشور اسپانیا محسوب می شود..دو جزیره تنه ریف و جزیره گ

رفتن به جزایر قناری یکی از سفرهایی است که به نظر می رسد یکبار تجربه آن کم است و هر فرد باید چندین بار از این جزیره زیبا دیدن کند. این مجمع الجزایر که همچون بهشت زمینی در اقیانوس اطلس قرار دارد، از هفت جزیره تشکیل شده است و جزیی از خاک کشور اسپانیا محسوب می شود.

دو جزیره تنه ریف و جزیره گرن کاناری از جمله جزایر محبوب آن هستند. پایتخت جزایر قناری شهر دل انگیز لاس پالماس است. در قسمت شرقی جزیره هم شهر سانتاکروز قرار دارد که به عنوان بزرگترین شهر مجمع الجزایر محسوب می شود.

زمانی که در فرودگاه تنه ریف پیاده شدیم، با ترنسفر فرودگاهی به محل اقامت خود در هتل کوردیال موگان پلایا رفتیم. امکانات و خدمات هتل در نوع خود بی نظیر و باورنکردنی بود. روز اول اقامت در جزایر قناری را به استراحت اختصاص دادیم. امکاناتی که در هتل وجود داشت، ما را چنان سرگرم کرده بود که فکر بازدید از مناطق دیدنی جزایر را از ذهنمان دور می کرد.

در بین جزایر سیستم حمل و نقل اتوبوس راه اندازی شده بود و براحتی می توانستیم میان جزایر تردد کنیم. اما از آنجا که به اتومبیل شخصی علاقه بیشتری داشتیم، ترجیح دادیم از یک شرکت ماشین کرایه کنیم. البته ناگفته نماند که مدیر شرکت از ما درخواست گواهینامه بین المللی و پاسپورت را داشت و در مقابل مشاهده مدارک، ماشین را در اختیارمان قرار داد.

با وجود یک خودروی شخصی توانستیم از تمامی لحظه های سفر نهایت استفاده را کنیم. از مناظر طبیعی و گردشگری جزایر دیدن کنیم و زمان خود را برای سفر با اتوبوس و سیستم حمل و نقل عمومی هدر ندهیم.

روز دوم سفر به جزیره سانتاکروز رفتیم. این جزیره در کنار دریا قرار دارد. جزیره بیشتر از حد انتظار زیبا و دیدنی بود. وجود مراکز تفریحی متعدد موجب جذب توریست های زیادی از سراسر دنیا شده بود. در زمان غروب آفتاب در کنار ساحل مشغول تفریح و بازی های آبی بودیم و صداهای سایر توریست ها را می شنیدیم که با زبان های دیگر دنیا با یکدیگر صحبت می کردند.

پیاده روی در کوچه های سنگ فرش و گشت و گذار در تپه های سرسبز لذت بخش ترین قسمت سفر به جزایر قناری بود. پارک ملی گاراخونای هم از دیگر مکان های تفریحی در جزایر قناری است که ما را مجبور به کوهنوری می کرد. چرا که در نزدیکی پارک کوهستان قرار داشت و اغلب توریست ها زمان بازدید از پارک به کوهپیمایی هم می رفتند. دیدن مناظر طبیعی جزیره در کنار اقیانوس از بالای کوه دیدنی ترین خاطره ای بود که از سفر به جزایر قناری داشتیم. دو رنگ سبز و آبی در کنار هم آرمیده و منظره زیبایی را پدیده آورده بودند.

روکوسینکا دوست نام یکی از صخره های بلند در جزایر قناری است که به شکل عمودی بر روی زمین قرار دارد و از شگفتی های جهان به شمار می رود. ایستادن بر روی این صخره لذت خاصی داشت. اغلب توریست ها به نوبت از صخره بالا می رفتند و سعی می کردند خاطره خوب خود را با گرفتن چند عکس ماندگار کنند.

تا قبل از سفر به جزایر قناری، دیدن جمع زیادی طوطی از نزدیک تقریباً یک رویا بود. اما در این سفر توانستیم با رفتن به پارک لوروی تنه ریف مجموعه ای از انواع گونه های طوطی و سایر پرندگان را مشاهده کنیم. در این پارک بیش از 3 هزار طوطی مختلف نگهداری می شود.

در سفر به جزایر قناری تنها مکان های گردشگری نبود که ما را مجذوب خود می کرد، وجود رستوران های متعدد هم یکی دیگر از جاذبه های این جزایر بود. در رستوران های جزایر قناری برای تمامی ذائقه ها غذا و نوشیدنی وجود داشت. غذاهای سنتی و محلی بیش از هر چیز دیگری برای توریست ها جذابیت بیشتری داشت. انواع غذاهای دریایی، خورشت، استیک، خوراک ماهی سانکوچو کاناریوست از جمله لذیذترین غذاها در رستوران های جزایر قناری بودند.

برای سفر به جزایر حیرت انگیز و رویایی قناری و  رزرو تور اسپانیا و ویزای توریستی و ویزای شینگن با جمعه گشت در تماس باشید: 88920020-021